japanska skräckfilmer

Jag har alltid gillat skräckfilm. Jag väljer nog skräckfilm framför alla andra filmgenrer. Det är något speciellt med skräckfilmer, själva spänningen, att man sitter som bänkad och sen nästan kisar med ögonen vid dom allra läskigaste stunderna och man kryper då närmre och närmre varandra och snart så sitter hela gänget på varandra.

Jag vet inte, men jag tycker för det mesta bäst om japanska skräckfilmer. Alla dom här The Ring 1&2, The Grudge 1&2, Shutter, The Eye och framför allt One Missed Call samlingen. Nog för att de japanska skräckfilmerna jag har sätt har samma "spöke" det vill säga, en liten flicka med svart långt hår.. men jag gillar det. Det ska vara riktiga "hoppa-till" filmer, då är dom som bäst enligt mig. Liksom hastiga klipp då det kan komma fram något precis framför kameran så man hoppar minst en meter upp i luften ;) Haha.

Jag har märkt att USA gärna gör samma skräckfilmer som de japanska fast nu då i amerikans version. The Ring till exempel var först en skräckis från japan som senare gjordes i amerikans version, även filmen The Eye med Jessica Alba var först en japansk film. 2008 kom även en amerikans version av den japanska filmen One Missed Call, som i mina ögon är MYCKET bättre i den japanska versionen. The Ring funkar i den amerikanska versionen, men absolut inte One Missed Call. Det är en helt annan film känns det som i den amerikanska versionen.

Så, några filmer jag rekomenderar er att se är de japanska versionerna av One Missed Call filmerna. Det finns 3 stycken varav jag tycker om ettan mest, och man måste se den för att kunna se 2:an och 3:an, annars fattar man nada. Varför jag tycker de japanska är mycket bättre än den amerikanska i detta fall är för att den japanska är mycket mer läskig, den har läskigare och mer spänningsfull ringsignal, läskigare "spöken" och då är den lilla flickan inräknad. Den är bättre helt enkelt :) när man tror att allt är över, tar hon kontakt igen..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0